onsdag 2 mars 2011

Black Swan


Denna film är regisserad av Daren Aronofsky, som har bjudit på några helt ok filmer såsom ”The Wrestler” och ”Pi”, som faktiskt var riktigt bra enligt min mening, sen har vi överskattade filmer, som dåliga ”The Fountain” och halvbra ”Requiem for a dream”. Med detta i minnet kunde ”Black Swan” bli antingen riktigt bra eller hur kass som helst. ”Black Swan” gör definitivt att Aronofsky får ytterligare en bra film på sin meritlista, en film han kan vara stolt över. ”Black Swan” leker verkligen med ens psyke, filmen är vacker men också obehaglig. Precis som Portmans karaktär så vet man inte vad som är verkligt eller ej. Det är riktigt rysligt. Att Natalie Portman vann en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll för denna film gör mig nöjd, hon förtjäna den verkligen. Jag blev även mycket imponerad över hur väl Svansjöns musik återanvänds och hur filmen reflekterar musiken otroligt bra. Jag vågar inte säga så mycket mer än så, jag hatar att spoila minsta lilla. Men se den!

4/5 i betyg.

2 kommentarer:

  1. men! requiem for a dream var ju FANTASTISK! trodde alla tyckte det. :)

    SvaraRadera
  2. Njaa. Jag tyckte den hade sina stunder och poänger men annars tycker jag att den är ganska överskattad. Nu var det iofs ett bra tag sedan jag såg den, och jag kommer inte riktigt ihåg varför jag inte gilla den så värst. Det är därför jag börjat ta tag i mitt filmrecenserande nu, så jag kommer ihåg vad jag gillade och inte gillade med filmerna. :)

    SvaraRadera