onsdag 2 mars 2011

Scott Pilgrim vs. the World



Underhållande och väldigt trevlig att se på om man inte orkar med att sätta sig in i en tung handling, och det är i alla fall något jag inte alltid har lust till. Tv-spels-filmformatet kan liksom inte ge något mer än underhållning och humor. ”Scott Pilgrim vs. the World ” är en underbar film för den tv-spelsnördiga personen, som jag (och hipsters). Varning för att man blir tokigt sugen på att spela Zelda dock. ;D Ett litet störningsmoment i filmen var dock att karaktärerna var tvungna att understryka att det är fel att slå tjejer bara för att man är kille, i denna film är ju brudarna grymma på att slåss ju, så vafan!? Men det är väl så hårt inpräntat i folks huvuden. A fair fight is a fair fight, eller? Michael Cera spelar huvudrollen och han börjar man ju nästan tröttna på nu. Han kan väl spela annat än den töntiga karaktären som vi lärde känna i ”Arrested Development”, eller? men han funkar absolut bra som Scott Pilgrim.

3/5 i betyg.

2 kommentarer:

  1. en svag 3:a säger jag, blev sjukt tjatig i slutet så höll på stänga av till förmån för ett riktigt spel istället =) Slåss mot 7 X, alltså något pinsammare får man leta länge efter...hehe..men första halvan var ju en helt ok rulle /SID

    SvaraRadera
  2. Ojdå, så pass alltså? Jag tycker också handlingen är löjlig men det är ju en del i att efterlikna ett typiskt tv-spel och det är ju det som är poängen med filmen. Med det i åtanke så hade jag i alla fall inga problem det. ;)

    SvaraRadera