fredag 4 mars 2011

Nowhere boy




















Filmen som berättar om Lenons uppväxt, om hans relation till sin mor och moster, alltså INTE om hur Beatles kom till. Jag måste poängtera att jag inte är något stort Beatles eller Lenon fan, mer än vad man bör vara i alla fall. Jag hade inga förväntningar alls. Efter jag sett ”Nowhere boy” blev jag glad att jag kunde se filmen som bara en ”vanlig drama”, om en person som hade en svår uppväxt, inte om kändisen Lenons svåra uppväxt. Men jag blev dock, när filmen var slut, nyfiken på hur det gick sen för Lenon. ”Nowhere boy” var riktigt gripande i några scener och höll hela tiden mitt intresse uppe. Aaron Johnson, som spela John, gjorde ett bra jobb. Den enda film jag tidigare sett honom i är ”Kick Ass”, där han också spelar huvudrollen, och det kan tyda på att han har ett bredare spektra som skådis.
Vad är dåligt då? Mja, svårt att säga, men "Nowhere boy” sakna det där lilla extra, det lilla extra som skulle få den att bli mer än en svag fyra.

4/5 i betyg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar