tisdag 5 april 2011

Snäll mot mig själv

Det har inte uppdaterats så mycket här på sistone. Jag skyller på hemtenta och alldeles för mycket Sims Medieval-spelande som jag köpte till mig själv i födelsedagspresent. Jag har suttit och spelat till 5 på morgnarna och förundrats var tiden tog vägen. Det är helt sjukt hur vissa spel kan få en att tappa både tid och rum så totalt. Jag kommer att recensera det spelet lite senare i veckan (hoppas jag), jag ligger även efter i filmrecenserandet och snart ska jag även skriva en recension av Ajvides senaste bok. Så det är mer som väntar.

Igår passade jag på att faktiskt rita lite. Jag kollade igenom en massa fotografier som jag samlat på mig på vänner, mig själv och katterna. Jag fastnade för ett kort på mig själv och bestämde mig för att utgå lite löst från just det kortet. Är det något jag lärt mig så är det att aldrig mer lägga ner vikt i att det ska bli likt eller perfekt. Så jag beslöt mig för att rita mig själv som en alvliknande varelse. Näsan blev för lång men det gjorde ju inget eftersom det var en fiktiv varelse och inte en människa. Det gick jättebra att rita när jag hade det tankesättet. Inga fler besvikna miner från min sida. Jag ska absolut fortsätta att tänka så när jag ska rita av något i fortsättningen. Blir det inte likt eller något blir fel i proportionerna så anpassa din design efter det istället för att bli besviken på dig själv. Det störiga nu är dock att vår alltiallo-skrivare gått sönder så jag kunde inte scanna in bilden. Jag fick plocka fram kameran och göra så gott jag kunde i photoshop för att göra den rättvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar