måndag 10 januari 2011

more changes

De senaste månaderna har jag varit sugen på att börja göra serier igen. Det var säkerligen senast 2003 som jag gjorde något. För några dagar sedan fick jag lite sug och tog fram de gamla serierna i photoshop för att dels läsa, dels fräscha till dem lite. Jag var spänd på om de skulle funka än idag, ni vet, man förändras ju. Å snacka om att jag hade. Min längsta och bästa serie jag gjorde hette "Bussresan". Den var cynisk och riktigt bitter, precis som jag var på den tiden. Det var ju kul med sådana serier då och jag hade mycket irritation jag ville få ur mig, tydligen. Jag kommer ihåg hur nöjd jag var med mitt verk.
När jag läste "Bussresa" nu, x antal år senare, fångades jag inte riktigt av samma känsla. Jag kände hur jag mening efter mening blev allt mer sur och irriterad på dessa karaktärer och deras bittra och sura gnällande. " Men om det är så jävla jobbigt att åka buss så gör det inte då!?"

Här ska ni får se. hihi. Klicka för större bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar